Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania
Data publikacji: Data aktualizacji:

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? Ekspert wyjaśnia!

Sprzedaż mieszkania wymaga od nas dobrego przygotowania i zaangażowania. Jednym z najważniejszych elementów procesu sprzedaży jest przygotowanie ogłoszenia. Specjaliści ds. skupu nieruchomości z nSkup.pl przygotowali krótki poradnik, z którego dowiesz się, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, żeby przyciągnąć uwagę oraz szybko sprzedać nieruchomość.

Spis zawartości artykułu

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w 2023 roku

Przygotowanie oferty sprzedaży wydaję się prostym i nieskomplikowanym zadaniem. Co więcej, w obecnych czasach i dobie Internetu, informacje rozchodzą się bardzo szybko. Jest jednak druga strona medalu. Informacji jest tak dużo, że ciężko się przebić. Dotyczy to również rynku nieruchomości i ogłoszeń na popularnych serwisach internetowych. Ogłoszeń o sprzedaży mieszkania są tysiące. Odpowiemy zatem też na pytanie, dlaczego nie wszystkie mieszkania się sprzedają, nawet jeśli znajdują się w dobrej lokalizacji i wydają się świetną inwestycją.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Część ekspertów ds. nieruchomości uważa, że ogłoszenie o sprzedaży mieszkania jest to najważniejsza część transakcji sprzedaży. Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości może pomóc potencjalnemu nabywcy, wyrobić pierwsze zdanie o mieszkaniu i o sprzedającym. Anons jest wizytówką mieszkania lub domu. To właśnie podczas czytania i analizowania oferty, klienci mają do czynienia po raz pierwszy z Twoim mieszkaniem. To od Ciebie zależy, czy zatrzymają się przy nim na dłużej, czy od razu przejdą do innych ogłoszeń.

Co więcej, ogłoszenie może wpłynąć na ostateczną cenę mieszkania. Przemyślane i dobrze przygotowane ogłoszenie może sprawić, że sprzedamy mieszkanie po cenie ofertowej. Jeśli źle skonstruujemy mieszkanie, to najpewniej nasi klienci będą chcieli negocjować cenę. Zawartość i jakość ogłoszenia są niezmiernie ważne. Anons o sprzedaży mieszkania może zaważyć na sukcesie przedsięwzięcia.

Najważniejsze elementy dobrego ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości

Już wiesz, że warto przygotować dobre i skuteczne ogłoszenie. Teraz przejdziemy do omówienia prawidłowej kompozycji ogłoszenia. Jeśli poznasz te zasady, to będzie Ci o wiele łatwiej skonstruować swój anons sprzedażowy. Prawidłowo przygotowane ogłoszenie składa się z następujących elementów:

  • Przemyślany i dobrany tytuł,
  • Przejrzysta i staranna treść ogłoszenia, która zawiera rzetelne i dokładne informacje na temat stanu i wyglądu nieruchomości. Taka treść przyciąga uwagę i wywołuje pozytywne wrażenia.
  • Zdjęcia wysokiej jakości, a jeśli to możliwe krótkie video, które unaoczni klientom, jak wygląda mieszkanie w rzeczywistości.

Są to trzy podstawowe elementy i brak nawet jednego z nich powoduje, że ogłoszenie jest niekompletne i niestaranne. Może to spowodować, że potencjalni klienci będą omijać ogłoszenie i zainteresowanie będzie dużo niższe. Może się to przełożyć na negocjacje i konieczność sprzedaży po niższej cenie. Chcesz przyciągnąć uwagę kupujących? Twoje ogłoszenie musi spełnić cztery najważniejsze funkcje, czyli:

  • Być atrakcyjne,
  • Zaciekawić i tym samym wzbudzić zainteresowanie,
  • Przekazywać rzetelne informacje o nieruchomości,
  • Wzbudzać zaufanie.

Postaramy się teraz wyjaśnić, jak wykorzystać wszystkie wymienione elementy i przygotować skuteczne ogłoszenie.

Koszty sprzedaży nieruchomości w 2023 roku - ekspert przedstawia!

Dowiedz się więcej

Jak przygotować skuteczne ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości

Nie tworzyłeś nigdy ogłoszenia sprzedaży? Zacznij od analizy konkurencyjnych ogłoszeń. Sprawdź i przeanalizuj oferty znajdujące się na popularnych serwisach ogłoszeniowych lub w mediach społecznościowych. Zwróć szczególną uwagę na ogłoszenia, które zostały przygotowane przez profesjonalistów. Bierz przykład z najlepszych wzorców. Przygotuj plan, jakie informacje powinieneś zrobić i jakie działania podjąć przed napisaniem ogłoszenia.

Są dwa elementy kluczowe, które decydują o tym, czy potencjalny nabywca przejdzie do treści ogłoszenia, czy je ominie. Są to tytuł ogłoszenia oraz zdjęcie tytułowe. Od ich jakości zależy to, czy przyciągniesz uwagę potencjalnych kupujących. Jesteśmy wzrokowcami, więc całkiem oczywiste jest to, że na samym początku zwrócimy uwagę na zdjęcie. Zdjęcia powinny być wyraźne i wysokiej jakości, a także rzetelnie oddawać wygląd, stan techniczny i układ poszczególnych pomieszczeń. Zadbaj o to, żeby zdjęcia były doświetlone i odpowiednio wykadrowane. Podkreśl atuty swojego mieszkania, a jeśli to możliwe również otoczenie. Widok z okna, wygląd budynku i najbliższej okolicy są równie ważne. Skup się nie tylko na całych pomieszczeniach, ale również ciekawych detalach. Możesz pokusić się o ewentualny retusz, ale pamiętaj, że zdjęcia powinny oddawać stan faktyczny mieszkania.

Zasada jest taka, że im droższe i większe mieszkanie, tym ważniejsze będą zdjęcia. Koniecznie posprzątaj mieszkanie przed sesją zdjęciową, pozamykaj szafy, szafki, usuń zbędne przedmioty. Zadbaj o to, żeby w kadrze nie znalazły się rzeczy, które mogą wywrzeć złe wrażenie. Jako przykład wystarczy podać brudne okna czy naczynia piętrzące się w zlewie.

Home staging - zaaranżuj mieszkanie

Warto zapoznać się z pojęciem home staging, czyli aranżacja mieszkań w celu wystawienie do sprzedaży. Home staging to dość szerokie pojęcie, które obejmuje odświeżenie, posprzątanie i udekorowanie mieszkania. Czasami wystarczy para ozdobnych poduszek, wazon ze świeżymi kwiatami, czy ozdobne świeczki zapachowe, żeby mieszkanie zyskało charakter i sprawiało przyjemne wrażenie. Zdjęcia pomieszczeń, które przeszły delikatny lifting na pewno wzbudzą zainteresowanie. Przygotowując się do wykonania zdjęć mieszkania, pamiętaj, że najlepiej fotografować mieszkanie w świetle dziennym. Jeżeli masz możliwość, to użyj statywu. Raczej unikaj używania flesza, zwłaszcza, gdy w pomieszczeniu znajdują się lustra i gładkie powierzchnie. Światło odbijające się od powierzchni daje nieciekawy efekt. Do oferty załącz również rzut lokalu. Jeżeli sprzedajesz duży apartament, loft, dom lub działkę to oprócz zdjęć przygotuj film w wirtualnym spacerem oraz zdjęcia z lotu ptaka. W ten prosty sposób zwiększysz atrakcyjność swojej oferty.

Tytuł ogłoszenia

Zasady dotyczące tytułu są jasne. Tytuł ogłoszenia powinien być możliwie najprostszy, czytelny i opisywać nieruchomość w sposób zrozumiały dla klienta. Nie ma potrzeby tworzyć chwytliwych haseł reklamowych, ponieważ klienci szukają konkretów. Upust swojej wyobraźni możesz dać w treści ogłoszenia, wykazując się kreatywnością. Oprócz barwnego opisu należy jednak umieścić konkretne informacje o powierzchni lokalu, liczbie pokoi i lokalizacji. Doceniamy jak najbardziej twórczy język, ale unikajmy zdrobnień i zmiękczeń typu mieszkanko, łazieneczka, a także przymiotników jak śliczne czy malownicze. Jeżeli w ogłoszeniu umieścisz niestandardowe wyrazy, to Twoja oferta może nie trafić do właściwej grupy odbiorców.

Ogłoszenia z trafionymi i skutecznie przyciągającymi uwagę tytułami znajdziesz bez problemu w Internecie. Przede wszystkim sprawdź, jak wyglądają profesjonalne ogłoszenia w popularnych serwisach z ogłoszeniami. Tymczasem „piękny domek nad rzeczką”, czy „urocze mieszkanko” mogą czekać miesiącami na kupca.

Ustal cenę mieszkania 

Jednym z najważniejszych elementów oferty jest cena mieszkania lub domu. Brak ceny zniechęca do przeczytania ogłoszenia. Jeżeli nie podamy ceny, to musimy liczyć się z tym, że klienci będą omijali je szerokim łukiem. Co więcej, osoby, które szukają mieszkania na popularnych serwisach internetowych, filtrują ogłoszenia m.in. względem ceny. Klient, dla którego cena ma bardzo duże znaczenie, nie dotrze nawet do oferty, która nie zawiera informacji o cenie, nawet jeśli parametry mieszkania są dla niego idealne. Jeżeli nie podasz ceny, to zawężasz liczbę osób, które znajdą i przeczytają Twoje ogłoszenie.

Do przygotowania oferty przyda Ci się analiza konkurencji i sytuacji rynkowej. Wspominamy o tym, ponieważ wielu klientów jest związanych emocjonalnie ze swoim mieszkaniem lub mają błędne przekonanie o jego wartości. Ustalając cenę, pamiętaj, żeby zostawić pole do negocjacji. Większość cen ofertowych w ogłoszeniach jest dużo wyższych niż rzeczywiste ceny transakcyjne.

Wystarczy sprawdzić dane NBP, które mówią, że różnica pomiędzy ceną ofertową a ceną transakcyjną wynosi od 1 tys. do 2 tys. zł za m2. Różnice te zależą od wielkości miasta.

Proponując cenę sprzedaży, weź pod uwagę sytuację gospodarczą, sytuację na rynku nieruchomość, standard lokalu, stan techniczny mieszkania i budynku oraz lokalizację. Pamiętaj, że zbyt wysoka cena odstraszy kupujących, a zbyt niska będzie podejrzana. Cena sprzedaży powinna być po prostu realna. Możesz zawyżyć delikatnie cenę, ale wtedy wyraźnie podkreśl, że cena jest do negocjacji. Negocjacje to cześć procesu sprzedaży. Zazwyczaj negocjacje wynoszą 5% - 10% w stosunku do ceny ofertowej.

Jak wycenić mieszkanie w 2023 roku - ekspert wyjaśnia!

Dowiedz się więcej
Jak przygotować skuteczne ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości

Jakie informacje o mieszkaniu podać w ogłoszeniu?

Mamy już tytuł i zdjęcia, które bez wątpienia przyciągną uwagę wielu klientów. Napisaliśmy ciekawe ogłoszenie, które podkreśla zalety naszego mieszkania. Teraz jednak musimy przejść do konkretów. Zachęcony naszym ogłoszeniem klient, powinien dowiedzieć się jak najwięcej o naszym lokalu. Każdy z klientów ma swoje oczekiwania i potrzeby, dlatego szuka mieszkania o konkretnych parametrach. Dlatego podczas przeglądania ogłoszeń, szuka rzetelnych informacji o danym lokalu. W naszym ogłoszeniu powinny znaleźć się takie informacje, jak:

  • adres nieruchomości,
  • rok budowy,
  • powierzchnia mieszkania,
  • forma własności nieruchomości, czyli lokalu i gruntu,
  • wielkość poszczególnych pomieszczeń,
  • liczba i rodzaj pomieszczeń,
  • wyposażenie mieszkania,
  • standard wykończenia i stan techniczny lokalu,
  • piętro, na którym znajduje się mieszkanie oraz liczba pięter w całym budynku,
  • typ zabudowy np. dom jednorodzinny, szeregówka, apartamentowiec, mieszkanie w bloku, bliźniak, kamienica itd.
  • technologia budowy np. cegła, blok z wielkiej płyty, drewno, pustak ceramiczny itp.
  • stan techniczny budynku oraz informacje o remontach,
  • zalety nieruchomości np. duży taras, ogródek, balkon, taras, garaż lub miejsce postojowe, komórka lokatorska, winda, monitoring, ochrona w budynku, instalacja alarmowa, okna i drzwi antywłamaniowe, udogodnienia dla niepełnosprawnych i wózków, wózkarnia, suszarnia, itd.,
  • opis okolicy i otaczającej infrastruktury, czyli tereny zielone, dostęp do handlu i usług, szkół itd.,
  • informacja o dojeździe i komunikacji miejskiej,
  • informacja o kosztach utrzymania nieruchomości, czyli czynsz i inne opłaty, wysokość podatku od nieruchomości,
  • termin dostępności lokalu,
  • liczba właścicieli,
  • zadłużenie lokalu, np. hipoteka,
  • preferencje dotyczące płatności,
  • dane kontaktowe.

Treść ogłoszenia musi być nie tylko przyciągająca uwagę, ale również profesjonalna. Dlatego w treści oferty odwołaj się do dokumentów związanych z nieruchomością. Jest to np. akt notarialny, odpis księgi wieczystej, faktury, rachunki, zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej lub administracji. Im więcej konkretnych informacji podasz, tym lepiej. Jest to bardzo ważne dla przyszłych nabywców, którzy szukają dokładnych i rzetelnych informacji. Nie popadaj też w przesadę. Ogłoszenie to nie wypracowanie.

Zapewne Cię to zdziwi, ale bardzo dużo osób zwraca uwagę na stylistykę i poprawną pisownię. Niestety niedbały język, błędy gramatyczne i ortograficzne bardzo dużo mówią o sprzedającym. Co więcej, część osób odrzuci ofertę z błędami od razu. Pozostałe osoby natomiast będą widzieli w nas osobę, z którą łatwo będzie negocjować. Nabywcy w większości oczekują, że mają do czynienia z poważną i wiarygodną osobą, która potrafi wyeksponować zalety nieruchomości i potrafi przekazać o niej wszystko.

Kiedy zaczynamy pisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, to warto zastanowić się, kto jest naszą grupą docelową. Komu nasza nieruchomość się spodoba? Kto może takiej szukać? Rodzina z dziećmi, a może singiel? Być może nasze mieszkanie spodoba się firmie, która poszukuje lokum dla swojego pracownika? Dlatego warto odpowiednio skonstruować treść ogłoszenia. Kiedy już określimy grupę docelową, to należy wybrać odpowiednie serwisy ogłoszeniowe oraz media społecznościowe. W ten sposób znacznie skrócimy poszukiwania nabywcy.

Czy warto remontować mieszkanie przed sprzedażą w 2023 roku?

Dowiedz się więcej

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – piszemy tylko prawdę

Nie przyciągajmy klientów opisem, który nie do końca jest zgodny z prawdą. Pamiętaj, że szczerość zawsze popłaca. Ogłoszenie ma oczywiście przyciągnąć klienta i wzbudzić jego zainteresowanie, ale zmyślanie i improwizowanie, to nie jest dobry pomysł. Już podczas pierwszej wizyty w lokalu, Twoi goście będą w stanie zweryfikować informacje, które podałeś w ogłoszeniu. Jeżeli chcesz sprzedać mieszkanie, to nie ukrywaj ważnych informacji i nie oszukuj. W taki sposób bardzo szybko stracisz zaufanie potencjalnych nabywców.

Oszukany klient zapewne nie będzie chciał dłużej z Tobą rozmawiać, ponieważ nie będzie miał do Ciebie zaufania. Potencjalny inwestor wycofa się z transakcji, jeśli okaże się, że informacje, które podałeś w opisie mieszkania, są nieprawdziwe. Może się zdarzyć, że mieszkanie, które chcesz sprzedać, ma wady prawne, jest zadłużone lub stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Są to informacje, które powinny pojawić się w ogłoszeniu. W ten sposób zaoszczędzisz czas swój i nabywców. Na prezentacji pojawią się te osoby, którym tego typu wady nie przeszkadzają.

Współpraca z pośrednikami nieruchomości

Wiele osób, które planują sprzedaż mieszkania, z góry zakładają, że nie będą współpracować z agencjami nieruchomości. Często można spotkać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania z adnotacją, że właściciel nie chce współpracować z biurem nieruchomości. Jednak w ten sposób zamykamy sobie drogę do szybkiej sprzedaży mieszkania.

Wyjaśnijmy, dlaczego tak się dzieje. Osoby, które poszukują mieszkania lub domu, nie mają dużo czasu na przeglądanie ofert i oglądanie wielu mieszkań. Dlatego coraz częściej nawiązują współpracę z profesjonalnymi agencjami nieruchomości. Pośrednik po zapoznaniu się z potrzebami klientów, będzie dokonywał weryfikacji i selekcji ogłoszeń. Jeżeli zależy Ci na szybkiej sprzedaży, to nie zamykaj się na współpracę z pośrednikiem. Agenci nieruchomości dysponują narzędziami i wiedzą, które pozwolą na szybkie i bezproblemowe zamknięcie transakcji.

Warto też wspomnieć, że niektórzy nabywcy mogą sceptycznie podejść do takiego ogłoszenia. Pośrednik zapewnia bezpieczną i pewną transakcję. Jeżeli właściciel mieszkania nie chce współpracować z pośrednikiem, to może to zostać odebrane jako chęć ukrycia niewygodnych informacji o nieruchomości. Nabywca nie będzie chciał inwestować czasu i pieniędzy w mieszkanie, które może mieć poważne wady techniczne lub prawne. Współpraca z pośrednikiem ma swoje zalety, a jedną z nich jest znajomość aspektów prawnych i technicznych. Są to kluczowe elementy dla przyszłych nabywców.

Przygotowanie dobrego ogłoszenia wymaga czasu i cierpliwości

Przygotowanie dobrego i skutecznego ogłoszenia wymaga dużo czasu. Nie przygotujesz profesjonalnego ogłoszenia w biegu i na kolanie. Sprzedaż mieszkania to bardzo poważna sprawa, która wymaga dużo czasu i zaangażowania. Jeżeli zależy Ci na czasie i chcesz szybko znaleźć kupca, to powinieneś zarezerwować sobie czas na przygotowanie profesjonalnego ogłoszenia.

Dobrze przygotowane i skuteczne ogłoszenie sprawi, że potencjalni zainteresowani zaczną dzwonić zaraz po umieszczeniu oferty na wybranych serwisach, czy też mediach społecznościowych. Prezentacja nieruchomości w takich wypadkach będzie przebiegać szybko i sprawnie. Profesjonalne i rzeczowe ogłoszenie przyciągnie konkretnych nabywców. Pamiętaj, że po umieszczeniu ogłoszenia w Internecie, musisz być przygotowany na telefony i stały kontakt z potencjalnymi kupcami. Brak komunikacji bardzo szybko zniechęci zainteresowane Twoim mieszkaniem osoby.

Piszemy ogłoszenie sprzedaży – wprowadzenie do poradnika

Na popularnych serwisach znajdziesz tysiące ogłoszeń o sprzedaży mieszkania. Nie jest łatwo się wyróżnić i wzbudzić zainteresowanie. Dlatego krok po kroku wyjaśnimy Ci jak napisać skuteczne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania lub jego wynajmie. Jest kilka podstawowych zasad, którymi musisz się kierować:

  • Ogłoszenie powinno być przejrzyste i czytelne. Do ogłoszenia załącz profesjonalne zdjęcia. Takie anonse cieszą się największym zainteresowaniem poszczególnych nabywców.
  • Przygotuj swoje mieszkania do sesji zdjęciowej. Warto zainwestować w home staging.
  • Podczas publikowania ogłoszenia kieruj się wskazówkami serwisu.

Przejrzyste i konkretne ogłoszenia czyta się najlepiej i od razu przyciągają wzrok klienta. Dobrze przygotowany anons będzie skutecznie wyróżniał się na tle innych ofert. Czasami jednak zapominamy o szczegółach, które mogą mieć bardzo duże znaczenie przy konstruowaniu ogłoszenia i w całym procesie sprzedaży.

ogłoszenie o sprzedaży mieszkania

Piszemy ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – poradnik krok po kroku

1. Przygotuj się do procesu tworzenie ogłoszenie

Na przygotowanie ogłoszenia zarezerwuj sobie kilka godzin w ciągu dnia tak, żeby Cię nic nie rozpraszało. Jeżeli nie masz doświadczenia w tworzeniu ofert, to w pośpiechu możesz pominąć istotne informacje lub stworzyć treść, która będzie nieciekawa i nieprofesjonalna. Część klientów nie dowierza, że warto aż tyle czasu poświęcić na ogłoszenie, które ktoś będzie czytał przez minutę lub krócej. Zawsze odpowiadamy, że właśnie ta chwila jest kluczowa. To właśnie od interesującej oferty i kliknięcia w ofertę rozpoczyna się właściwy proces sprzedaży, czyli spotkania, telefony i prezentacje. To wszystko prowadzi do sukcesu, czyli do sprzedaży mieszkania. Twoja cierpliwość i skrupulatność na pewno zostaną nagrodzone. Jeżeli napiszesz ogłoszenie na szybko, to nie przyciągniesz uwagi potencjalnych nabywców. Przejdźmy teraz do konkretów.

2. Jak dodać ogłoszenia na portalu

Zanim przejdziesz do publikacji ogłoszenia, to zbierz wszystkie potrzebne informacje. Kiedy dodajesz ogłoszenie na portalu, na początek będziesz musiał wprowadzić najważniejsze parametry. Dzięki skompletowaniu dokumentów będziesz przygotowany i publikacja ogłoszenia powinna pójść gładko. Część tych informacji znajdzie się zapewne również w treści ogłoszenia, ale jest niezmiernie ważne, żeby do każdego z pól formularza wprowadzić odpowiednie dane. Na podstawie tych informacji trafią do Ciebie klienci, którzy będą szukali mieszkania o takich samych lub podobnych parametrach. Unikaj pośpiechu i staraj się skupić. Jeżeli pominiesz przykładowo informację o garażu, to klient, który w kryteriach wyszukiwania wskazał na garaż, nie będzie miał możliwości zapoznać się z Twoim ogłoszeniem.

Samo publikowanie ogłoszenia jest dość łatwe. Poradzisz sobie bez problemu, nawet jeśli nigdy nie umieszczałeś tego typu ogłoszenia. Kiedy wybierzesz jeden z popularnych serwisów ogłoszeniowych, to program poprowadzi Cię krok po kroku. Co więcej, program od razu wskaże, które pole zostało pominięte oraz jakie informacje podać, żeby ogłoszenie było atrakcyjne dla użytkowników serwisu.

3. Tworzymy ciekawą i skuteczna treść ogłoszenia

Pamiętaj, że Twoje ogłoszenie ma być konkretne i niezbyt długie. Wiele szczegółów, na które zwracają uwagę kupujący, znajduje się już w podstawowych danych mieszkania. Pisząc ogłoszenie, zapomnij o emocjach, kwiecistych opisach. Skup się na faktach, które są najważniejsze dla czytelników. Unikaj nadmiaru informacji, które sprawią, że treść może wydawać się chaotyczna. Warto jednak wspomnieć, że za krótkie i lakoniczne oferty nie wzbudzają zaufania. Odbiorcy mogą pomyśleć, że ukrywasz ważne informacje o nieruchomości. Jak zatem napisać skuteczne ogłoszenie?

Jak skonstruować pierwszy akapit?

W pierwszym akapicie powinny znaleźć się podstawowe informacje o nieruchomości. Nie ma znaczenia, że są widoczne we wprowadzonych wcześniej parametrach. Pierwszy akapit powinien składać się z kilku krótkich zdań. Zadanie nie jest trudne. Podajemy przykład:

Sprzedam 3-pokojowe mieszkanie - 80 mkw., na 1 piętrze kamienicy na Głównym Rynku. Salon ma 20 mkw., pozostałe pokoje 17 mkw i 15 mkw. Osobna kuchnia w pełni wyposażona oraz wyremontowana łazienka, balkon. Mieszkanie w samym centrum z dobrym dojazdem do Dworca Głównego. Mieszkanie wyremontowane w 2020 r. Czynsz 800 zł, prąd i gaz ok. 150 zł.

Cena 480 000 zł. Do negocjacji.

Jak widzisz, ogłoszenie jest bardzo krótkie i konkretne. Jest to dobry przykład, jak prawidłowo konstruować ogłoszenie o sprzedaży. W samym opisie dodaj więcej treści. Może to być informacja o standardzie wykończenia, wyposażeniu, które zostanie w mieszkaniu, lokalizacji (np. centrum miasta). Warto też opisać najbliższą okolicę, np. park i tereny zielone w pobliżu. Są to bardzo ważne informacje dla potencjalnych nabywców.

Dodatkowe informacje

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania powinno zawierać więcej informacji niż ogłoszenie o wynajmie. Kupujący, którzy chcą zainwestować duże pieniądze, muszą otrzymać więcej informacji o nieruchomości niż najemcy. Jeśli szukasz sposobu, jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, przyda się jeszcze kilka dodatkowych informacji. Kupujący mieszkanie chcą wiedzieć więcej niż najemcy. W końcu przygotowują się do kosztownej inwestycji. Podsumuj wszystkie zalety mieszkania i umieść je w treści ogłoszenia. Może to być duży taras, garaż czy ogródek. Takie szczegóły powinny znaleźć się na początku dodatkowego opisu. Kolejność ma duże znaczenie, ponieważ klienci zapamiętują głównie to, co przeczytali w pierwszej kolejności. Możesz zachęcić klientów zdaniami typu: Przestronne i jasne mieszkanie blisko terenów zielonych z dużym tarasem.

Zalety i wady

Wyeksponuj zalety swojego mieszkania. Zaprezentuj możliwości, które zapewnia Twoja nieruchomość. Jeżeli mieszkanie ma windę lub znajduje się na parterze, to podkreśl, że będzie wygodne dla osób starszych, rodziców z małymi dziećmi i osób niepełnosprawnych. Jeżeli ma duży taras, to napisz, że można tam urządzić przyjemne miejsce do spędzania czasu.

Nasi klienci często zadają sobie pytanie, czy warto ukrywać wady mieszkania. Nie ukrywaj wad, ponieważ potencjalni nabywcy i tak je zauważą. Jeżeli mieszkanie wymaga remontu, to koniecznie podkreśl to w ogłoszeniu. Możesz to zrobić w sprytny sposób: Po niewielkim remoncie i kilku naprawach mieszkanie stanie się przytulną i komfortową przystanią dla rodziny z dziećmi. Taras wymaga odświeżenia, dzięki któremu stanie się miejscem do spędzania wolnego czasu i relaksu.

Szukamy potencjalnej grupy odbiorców

Określenie grupy docelowej jest ważne, ponieważ w ten sposób trafimy do odbiorców, którzy szukają nieruchomości o konkretnych parametrach. W ten sposób unikniemy rozmów telefonicznych i spotkań, które na rozczarują i zabiorą nam czas. Są trzy podstawowe grupy, które szukają mieszkania do kupna lub do wynajmu. Są to: studenci, firmy i biznesmeni oraz młode rodziny. Konstruujemy ogłoszenie w zależności od naszej grupy docelowej. Podkreślamy i eksponujemy zalety mieszkania, które mają duże znaczenie dla danej grupy odbiorców.

Studenci szukają przede wszystkim:

  • bliskości ośrodków akademickich,
  • podstawowego wyposażenia mieszkania, czyli biurko, łóżko, mikrofalówka,
  • dogodnego dojazdu do centrum miasta,
  • bliskości atrakcyjnych miejsc jak puby, kluby nocne, siłownie, tereny rekreacyjne.

Biznesmeni i firmy szukają:

  • bliskości i dobrej komunikacji z centrami biznesowymi miasta,
  • wyższego standardu wyposażenia mieszkań,
  • pełnej infrastruktury w pobliżu, czyli sklepów, klubów sportowych, wygodnej komunikacji miejskiej,
  • miejsce garażowego w cenie.

Młode rodziny z dziećmi szukają:

  • infrastruktury dla dzieci, czyli szkoły, przedszkola, place zabaw, placówki medyczne, parki,
  • dogodnego połączenia komunikacyjnego z innymi częściami miasta,
  • bliskości terenów zielonych,
  • mieszkania do samodzielnego zaaranżowania.

Kilka zasad tworzenia treści:

  • unikamy zdrobnień i infantylnych określeń, ponieważ takie ogłoszenie wygląda niepoważnie, dobry przykład to przytulny domek, śliczne mieszkanko itd.,
  • Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania to nie miejsce na subiektywną ocenę lub osobiste wynurzenia. Takie ogłoszenie może zdziwić potencjalnego odbiorcę i go zniechęcić.
  • Wszystkie określenia o zabarwieniu emocjonalnym powinny być zastosowane z wyczuciem, ale warto ich użyć, ponieważ w końcu za ogłoszeniem stoi człowiek.
  • Unikaj pustych przymiotników, które nic nie znaczą. Np. cudowne mieszkanie nie mówi nic odbiorcom, o ile nie jesteśmy stanie uzasadnić „cudowności” mieszkania.
  • Zawsze pisz prawdę. Jest to ważne dla Ciebie i potencjalnych nabywców. Jeżeli podczas prezentacji okaże się, że ogłoszenie niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, to będzie to oznaczać duże rozczarowanie dla gościa. Nie tylko on traci czas, ale również Ty.

Tytuł ogłoszenia

Zapewne Cię to zdziwi, ale tytuł warto zostawić na koniec. Zapewne zapytasz dlaczego? Kiedy już napiszesz ogłoszenie i stworzysz dobrą treść, to wtedy będziesz wiedział, co jest największą zaletą mieszkania. To właśnie ten element powinien znaleźć się w tytule ogłoszenia. Przy tworzeniu tytułu trzymamy się faktów. Unikamy opinii i epitetów. Piszemy przestronne mieszkanie w pobliżu Parku Południowego, a nie Cudne mieszkanie blisko komunikacji miejskiej. Infantylny, przekoloryzowany tytuł sprawia, że potencjalny odbiorca nie będzie zainteresowany ogłoszeniem, uzna je za niepoważne, i nawet nie kliknie w link.

Zawsze sprawdzą się nietypowe zalety jak minimalistyczny wystrój czy aranżacja wnętrz w stylu Art déco. Nie zaszkodzi również odrobina humoru, jeżeli trzymasz się faktów. Pamiętaj zawsze, kto jest Twoim docelowym odbiorcą. Tytuł powinien być dostosowany do grupy docelowej.

4. Profesjonalne zdjęcia

Zdjęcia to bardzo ważny element każdego ogłoszenia. Sama treść nie wystarczy, żeby zainteresować odbiorców i sprawić, żeby kliknęli w link. Oto najważniejsze wskazówki:  Umieszczamy aktualne zdjęcia mieszkania, które powinno być dokładnie posprzątane.

  • Na zdjęciu nie powinno znajdować się zbyt wiele przedmiotów, ponieważ pomieszczenia mogą wydać się ciasne i zagracone.
  • Zdjęcia należy wykonywać w naturalnym świetle, wtedy pomieszczenia będą wydawać się przestronne i ciekawe.

Zdjęcia do ogłoszenia powinny eksponować wszystkie zalety mieszkania, które umieściłeś w ogłoszeniu. Zrób zdjęcie dużego tarasu, garażu, ogródka, ładnie umalowanego pokoju, widoku z okna, jeśli jest ciekawy i atrakcyjny Pamiętaj, aby Twoje zdjęcia podkreślały zalety, które znalazły się w treści ogłoszenia. Pokaż przestronną piwnicę, zrób zdjęcia nowo wymalowanych pokojów, dodaj atrakcyjny widok zza okna. Zdjęcia powinny obejmować całe pomieszczenie, a nie jego część. Dzięki temu odbiorcy będą mogli łatwo sobie wyobrazić mieszkanie. Wyobraźnia zadziała, a stąd tylko krok do wykonania telefonu i spotkania.

Podejdź do zadania sfotografowania nieruchomości poważnie i wykonaj ujęcia dobrej jakości, odpowiednio doświetlone, przejrzyste i nierozmazane. Zamieszczenie w ofercie fotografii rozmytych, nieostrych czy ciemnych może tylko poirytować przeglądających. A już na pewno nie sięgaj po zdjęcia zastępcze. To ruch, który całkowicie deprecjonuje ogłoszenie.

5. W końcu przechodzimy do ceny

Cena nieruchomości to ważna informacja dla kupujących. Jednak nie zalecamy umieszczania ceny na początku ani na końcu ogłoszenia. Wtedy będzie bardzo łatwo zapadać w pamięć i może przyćmić pozostałe ważne elementy. Potencjalny nabywca powinien najpierw „zakochać się” w naszym mieszkaniu.

Jak już podamy cenę, to koniecznie zaznacz, czy cena jest do negocjacji. Na pewno jest to element, który sprawi, że ogłoszenie będzie cieszyć się większym zainteresowaniem. Wiele też mówi o właścicielu, ponieważ ciężko rozmawia się z osobą zamkniętą na rozmowy i negocjacje. Ogłoszenie zakończ informacją, od kiedy mieszkanie będzie dostępne.

Jeżeli ogłoszenie dotyczy wynajmu mieszkania, to podaj wszystkie elementy, które składają się na ostateczną cenę. Są to np. czynsz i opłaty. Podaj też średnią wysokość rachunków. Przykładowo: zużycie prądu dla dwóch osób to 150 zł.

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania lub jego wynajmie? Podajemy kilka skutecznych trików.

  1. Bardzo duże znaczenie ma kolejność. To właśnie od kolejności zależy, co dokładnie zapamięta przedsiębiorca. Zacznij oczywiście od zalet. Nie podawaj ceny na początku i na końcu. Początek i koniec zawsze najbardziej zapadają w pamięć.
  2. Trochę tajemniczości. Jest to propozycja dla tych osób, które nie boją się opublikować niekompletnego zgłoszenia, w którym brakuje największej zalety mieszkania. Potencjalny nabywca, który zadzwoni i niepodziewanie dowie się, że mieszkanie znajduje się w bardzo atrakcyjnej lokalizacji, jest całkowicie wyposażone, zaaranżowane przez architekta wnętrz itd., będzie uważał, że trafił na wyjątkową okazję. Wtedy może bardzo szybko dojść do sfinalizowania transakcji.
  3. Emocje są dobre. W ogłoszeniu może znaleźć się kilka niewielkich fragmentów o emocjonalnym zabarwieniu. Mogą to być rodzinne chwile na tarasie, przyjęcia dla przyjaciół w salonie itd. To wszystko pokazuje człowieka, a wtedy odbiorca jest bardziej skory do kontaktu.
  4. Podaj adres e-mail i podkreśl, że można kontaktować się również przez e-mail. Jest to opcja dla ludzi młodych, którzy wolą napisać e-mail niż zadzwonić. Unikniesz też dzwoniącego cały czas telefonu i będziesz mógł spokojnie odpisać na e-mail. Oczywiście numer telefonu również powinien znaleźć się w ogłoszeniu.
  5. Korzystaj z możliwości, jakie daje Ci serwisu nieruchomości. Może to być możliwość umieszczenia rzutów pomieszczeń, filmu, zdjęć 360. To wszystko powoduje, że ogłoszenia jest bardziej atrakcyjne, a Ty możesz dokładnie zaprezentować mieszkanie. Jeśli dodasz jeszcze odrobinę humoru lub emocji, to zainteresowanie Twoim ogłoszeniem będzie naprawdę duże.
  6. Wyprzedź konkurencję. Zanim umieścisz ogłoszenie, przyjrzyj się innym ofertom mieszkań z danej okolicy. Jakie elementy wyróżniają Twoje mieszkanie? Co sprawi, że nabywcy nie przejdą obojętnie wobec Twojego ogłoszenia? Przeanalizuj swoje ogłoszenie z perspektywy kupującego. Czasami wystarczy dodać jedno atrakcyjne zdjęcie, żeby się wyróżnić.
Wygoda

Darmowa wycena mieszkania online

Skorzystaj z naszego darmowego kalkulatora wyceny nieruchomości i oszacuj wartość mieszkania.

Wyceń mieszkanie